Operation: Ljus i filmhyllan


Mål: Att få lite ljus i filmhyllan.

Bakgrund: Jag har bantat ner antalet filmer jag har framme. Nu för tiden har jag enbart två hyllplan med några noga utvalda filmer för uppvisning. Bl.a mina signerade filmer med personliga hälsningar från Gunnar Hansen och David Prowse. Det var otroligt kul att träffa dessa ikoner som har betytt så mycket för mig under min uppväxt.

006

Hade diodlysrör från Ikea liggande sedan tidigare. De var egentligen tänkta till annat men de passar utmärkt till detta ändamålet också.

006_02

En sax och dubbelhäftande kardborreband...

006_03

Jag fäste lysrören med ett par tunna bitar kardborre och stripsade ihop kabeln lite. Det kommer inte att synas ändå eftersom hyllan sitter såpass högt och så kommer det ändå stå filmer framför lysrören och kablarna.

006_04

Kabelslacket stoppade jag in i ventilationstrumman som mynnar ut ovanför hyllan. Smidigt värre.

006_05

Klippte små genomföringar sa att inte kabeln skadas av själva ventilationsutmynningen. Använda alldeles för stora kabelstrips. Orkade helt enkelt inte leta upp de som är mindra. Det kommer inte synas ändå.

006_06

Voila! Det lyser.

006_07

Filmerna på plats igen.


sub2

Måste ju få visa upp de filmer som har störst sentimentala värde för mig.

006_08

Gunnar Hansen hälsar...

006_09

David Prowse hälsar. Här syns även mitt Boba Fett byst från Gentle Giant och en filmcell från Star Wars IV med R2-D2.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0